Dersin Adı | Psikolojide Bilgisayar Uygulamalı Niceliksel Yöntemler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 601 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders psikolojide kullanılan ileri istatistiksel teknikler üzerine odaklanmaktadır. Bu derste öğrencilerin psikolojik araştırmalarda kullanılan karmaşık istatistiksel hipotezlerin oluşturabilmesini, bu hipotezleri test edebilmek için doğru istatistiksel analizi seçebilmelerini ve analizleri R istatistik programını kullanarak yapabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; R diline giriş ve R ortamı, ortalamaların karşılaştırılması, doğrusal karmaşık etki modelleri, sinyal tespit kuramı ve analizini içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | R Diline Giriş ve R ortamı | Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 3 Braun W. J. and Murdoch, D. J. (2007). A First Course in Statistical Programming with R. Cambridge: Cambridge University Press. Bölüm 1 & 2 |
3 | R Diline Giriş ve R ortamı | Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 3 Braun W. J. and Murdoch, D. J. (2007). A First Course in Statistical Programming with R. Cambridge: Cambridge University Press. Bölüm 1 & 2 |
4 | Ortalamaların karşılaştırılması: ANOVA | Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 10 |
5 | Tekrarlı Ölçümler için ANOVA | Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 13 |
6 | Karmaşık Desenlerin Analizi | Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 15 |
7 | Doğrusal Karmaşık Etkiler Modelleri | Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 19 |
8 | Doğrusal Karmaşık Etkiler Modelleri | Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 19 |
9 | Doğrusal Karmaşık Etkiler Modelleri | Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 19 |
10 | Doğrusal Gelişim Modelleri | Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 19 |
11 | Doğrusal Gelişim Modelleri | Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. Bölüm 19 |
12 | Sinyal Tespit Kuramı ve Analizi | Stanislaw, H., & Todorov, N. (1999). Calculation of signal detection theory measures. Behavior Research Methods, Instruments, & Computers, 31, 137–149. |
13 | Sinyal Tespit Kuramı ve Analizi | Stanislaw, H., & Todorov, N. (1999). Calculation of signal detection theory measures. Behavior Research Methods, Instruments, & Computers, 31, 137–149. |
14 | Bin Analizi | Tagliabue, M., Zorzi, M., Umilta, C., & Bassignani, F. (2000). The role of long-term-memory and short-term-memory links in the Simon effect. Journal of experimental psychology. Human perception and performance, 26 2, 648-70.Nuerk, H.-., Weger, U.W., & Willmes, K. (2001). Decade breaks in the mental number line? Putting the tens and units back in different bins. Cognition, 82, b25-b33. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. London: Sage. ISBN-13: 978-1446200469 ISBN-10: 1446200469. Braun W. J. and Murdoch, D. J. (2007). A First Course in Statistical Programming with R. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-1-107-57646-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 14 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur. | X | ||||
2 | İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3 | Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır. | X | ||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır. | X | ||||
5 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir. | X | ||||
7 | Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir. | X | ||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
9 | Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | ||||
10 | Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir. | X | ||||
11 | Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır. | X | ||||
12 | Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | X | ||||
13 | Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest